10 (+1) grafických metod do výuky

Druh
Popis

který otiskl časopis Řízení ve školství : [publikace pro řídící pracovníky ve školství], roč. 27, č. 1-2 (2019), s. 67-72

Popis grafických výukových metod, které se dají využít ve více předmětech. Myšlenková mapa (lze využít pro opakování nebo jako brainstorming na úvod tématu); Mapa (časová osa, např. životní mapa určité osobnosti); Sketchnoting (tvorba vizuálních poznámek); Koláž (několik obrázků na stejné téma, hodí se pro opakování učiva); Komiks (lze využít pro výklad velkých příběhů z českých dějin, u kterých je vhodné znát větší detaily); Stránka učebnice (žáci mají za úkol navrhnout jednu stránku učebnice nejen s textem, který slouží pro opakování látky, ale i s grafických návrhem); Prezentace (žáci tvoří powerpointovou prezentaci během 45 minut na nové téma, o kterém si nejdříve musí najít informace); Profilové kartičky (např. panovník – jméno, obrázek, základní informace na jednu kartičku); Plakát (po probrané látce, např. o životě svatého Vojtěcha, mají žáci za úkol vytvořit plakát na film o životě tohoto Slavníkovce); Crime Board (tabule se seznamem možných pachatelů, jejich motivů, míst a dalších spojitostí s případem – pro využití v dějepise); Google Doodle (logo k důležitým výročím).