Zpřístupňování kulturního dědictví v českých základních školách z pohledu učitelů

Druh
Popis

autor Veronika Ninbergová, který otiskl časopis Komenský : časopis pro učitele základní školy, roč. 148, č. 2 (únor 2024) (2023/2024), s. 48-52.

Článek představuje výzkum, jenž byl zaměřen na zpřístupňování kulturního dědictví žákům základních škol. Výzkum probíhal formou dotazníkového šetření (jeho otázky se týkaly primárně způsobu zpřístupňování kulturního dědictví ve výuce i mimo výuku, zapojení nových technologií a vlivu heterogenní skupiny žáků na výuku), přičemž se jej zúčastnilo dvacet škol. Výsledky výzkumu zatím ukazují, že zpřístupňování kulturního dědictví probíhá jak v humanitních, tak částečně i přírodovědných předmětech i za pomocí nových technologií. Kvalitativní pozorování stále probíhá.