Vedlejší věty, jejich forma a sémantika ve školní praxi (nejčastější problémy spojené s klasifikací vedlejších vět) = Dependent clauses - their form and meaning - in teaching Czech at schools (the most common problems in classifying dependent clauses)

Druh
Popis

autor Jana Vaňková, který otiskl časopis Český jazyk a literatura, roč. 72, č. 2 (2021/2022), s. 60-68.

Článek upozorňuje na problémy spojené s klasifikací a s významy vedlejších vět. Autorka se zaměřila na opakující se chyby a problémy, kterých se žáci a studenti soustavně dopouštějí. Zdůrazňuje, že pokud chtějí učitelé vést žáky a studenty k přemýšlení o významech v textu a k pochopení základních významových okruhů, jako je příčina, účel, podmínka, následek aj., patří právě učivo o vedlejších větách (a v souvislosti s tím i větných členech) k těm zásadním. Pokud žáci správně pochopí uvedené významové okruhy, budou lépe rozumět i výkladovým textům v dalších předmětech.