Podpora koherence ve výuce biologie a přírodopisu : úvod do využití jo-jo strategie v ČR = Promoting coherence in biology education : introduction of yo-yo strategy in the Czech Republic

Druh
Popis

autoři Markéta Machová, Marie-Christine Knippels, který otiskl časopis Biologie, chemie, zeměpis : časopis pro výuku přírodovědných předmětů na základních a středních školách Praha, roč. 31, č. 2 (2021), s. 19-33.

Poznatky z biologie jsou při výuce prezentovány jako postupně za sebou řazené celky, kdy příbuzná témata jsou často oddělena velkými časovými intervaly. Studenti se tak soustředí na specifické části přírodních procesů (druhy rostlin, zvířat, stavba vnitřních orgánů apod.), ale následně selhávají, když mají vysvětlit vztahy mezi jednotlivými částmi přírodního prostředí a procesy, které toto prostředí utvářejí. Autorky podporují koherenci v biologickém vzdělávání a zdůrazňují její důležitost. Prezentují různé typy koherence, vysvětlují, proč je podpora koherence tak komplikovaná, a představují jo-jo strategii ve výuce přírodopisu a biologie ve třídě, založenou na opatrném užívání hierarchických úrovní biologické organizace.