Dynamické pohybové chvilky ve třídě = Dynamic movement breaks in the classroom

Druh
Popis

autoři Jitka Vařeková, Klára Jůzková, Martin Pádivý, který otiskl časopis Tělesná výchova a sport mládeže : odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele, roč. 88, č. 6 (2022), s. 30-37.

Článek se zaměřuje na ukázky dynamických (aktivizačních) pohybových chvilek (v angličtině „energizer“) do školní výuky nebo během moderně pojatých seminářů. Jejich cílem je povzbuzení skupiny, naladění ke spolupráci, fyzická aktivizace, zlepšení pozornosti. Navazující text ukazuje možnosti využití pohybových chvilek u žáků se speciálními potřebami. Seznamuje se zkušenostmi s tříměsíční realizací pohybových chvilek na základní škole speciální. Je popsána intervence, výsledky a kazuistika žákyně s diagnózou Downův syndrom se středně těžkým postižením intelektu.