Role asistentů pedagoga při podpoře žáků s PAS navštěvujících běžné školy v oblasti rozvoje sociálních dovedností a sociálního začlenění = Teaching assistants’ role in supporting pupils with ASD attending mainstream schools in the development of social sk

Druh
Popis

autoři Tereza Tetourová, Simona Zdeňková, Hana Sotáková, Cyril Brom, který otiskl časopis Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, roč. 32, č. 1-2 (2022), s. 31-46.

Popsána je praxe v oblasti podpory žáků s poruchou autistického spektra navštěvujících běžné základní školy v jejich sociálním začlenění ze strany asistentů pedagoga. Uvedena je analýza rozhovorů s asistenty pedagoga z různých škol České republiky. Z výsledků vyplývá, že asistenti pedagoga zastávají klíčovou roli v sociálním začlenění žáků s PAS, profesní příprava je pro ně sekundárním zdrojem informací, na první místo kladou poznatky z praxe a školení, metodické vedení hodnotí jako přínosné.