Na pomezí formálního a neformálního vzdělávání : potenciál muzejní edukace pro školní skupiny a spolupráci muzejních pedagogů s učiteli = At the boundary between formal and non-formal education : the potential of museum education for school groups and the

Druh
Popis

autor Lucie Jagošová, který otiskl časopis Pedagogika : časopis pro pedagogickou theorii a praxi, roč. 70, č. 3 (2020), s. 333-348.

Muzea využívají potenciál svých fondů pro neformální vzdělávání prostřednictvím aktivizace návštěvníků, uplatňují princip názornosti, učení se z exponátů, prvky zážitkovosti a edutainmentu (zábavného vzdělávání). Nabízejí různorodé formáty edukačních programů a didaktických prostředků pro různé cílové skupiny - pro děti, dospělé, seniory, rodiny, návštěvníky se speciálními potřebami, ale tradičně také školy a další organizace, které pracují s dětmi a mládeží. Autorka článku seznamuje s kompetencemi muzejního pedagoga a představuje možnosti školní edukace v muzejním prostředí.