Tři výzvy vysokoškolské přípravě učitelů po roce 1989 = Three challenges for higher education teacher training after 1989

Druh
Popis

autoři Martin Zelenka a Jan Koucký, který otiskl časopis Pedagogická orientace, roč. 33, č. 1 (2023), s. 87-114.

V textu jsou analyzovány tři nejvýznamnější výzvy, kterým čelily pedagogické fakulty po roce 1989. Jednalo se o (1) regionalizaci vysokého školství a vznik nových univerzit; (2) zavádění strukturovaného studia podle tzv. Boloňské deklarace (jež vedlo ke vzniku skupiny absolventů, kteří svým bakalářským studiem aspirovali na získání učitelské kvalifikace, avšak potřebné učitelské navazující magisterské studium již nedokončili); (3) naplňování kvalifikačních požadavků nového zákona o pedagogických pracovnících z roku 2004 (nekvalifikovaným učitelům ukládal povinnost do deseti let alespoň zahájit studium vedoucí k doplnění požadované kvalifikace).