Na charakteru (nejen pedagoga) ve vzdělávání záleží

Druh
Popis

autor Jan Hábl, který otiskl časopis Pedagogika : časopis pro pedagogickou theorii a praxi, roč. 72, č. 3 (2022), s. 415-420.

Pedagogická fakulta v Hradci Králové začala v r. 2021 vyučovat nový jednosemestrální kurz, který připravuje budoucí pedagogy pro výchovu, resp. vzdělávání charakteru žáků a studentů. V českém vzdělávacím prostředí je s oblastí etiky, morálky a hodnot používán pojem výchova. Etická výchova je v ČR koncipována jako nepovinný standardní školní předmět, naproti tomu výchova charakteru je spíše postoj či výchovná filozofie. Výchovné aktivity vycházejí z filozofie Aristotela, citovány v článku jsou i výchovně-pedagogické zásady Komenského - ctnosti, celostní pojetí a přirozenost. Proč na charakteru záleží. Morální deficit má zásadní sociokulturní důsledky. Nejvýznamnějšími faktory pro morální výchovu jsou pedagog a škola - hned po rodičích. Jak výchovu charakteru pojímat a uvádět do praxe.