Co způsobuje oblíbenost školních předmětů u žáků na 1. stupni?

Druh
Popis

autor Klára Boštíková, který otiskl časopis Komenský : časopis pro učitele základní školy, roč. 146, č. 3 (březen 2022) (2021/2022), s. 55-60.

V textu je představen jeden z výzkumů, který se zabývá oblíbeností školních předmětů u žáků 1. stupně základní školy. Zdroje oblíbenosti byly rozděleny do tří kategorií: školní podmínky, sociální podmínky a podmínky tvořené individualitou žáka. Stěžejní podíl na oblíbenosti mělo propojení zájmů a volnočasových aktivit žáka s činnostmi realizovanými v rámci předmětu, přístup učitele k výuce a jeho osobnostní rysy, novost předmětu, zapojení zájmů rodinného příslušníka, význam předmětu z hlediska využitelnosti v běžném životě, úspěšnost žáka v předmětu, potřeba sociálních kontaktů a volnosti a popularita předmětu.